جام جهانی به سرعت در حال نزدیک شدن است و همزمان تیم ملی فوتبال ایران در بلاتکلیفی!

با نزدیک شدن به جام جهانی 2022 قطر تیم های ملی که راهی مهم ترین رقابت فوتبالی در جهان شده اند برنامه های آماده سازی خود را پیش می برند.

به گزارش طرفداری، برگزاری بازی های دوستانه یکی از اصلی ترین برنامه های تیم های ملی برای حضور در جام جهانی است. از تیم های مدعی قهرمانی تا تیم هایی که آرزوی صعود از دور گروهی و یا حتی کسب یک برد در جام جهانی دارند، همه و همه برنامه و رقبای مشخصی برای برگزاری بازی های تدارکاتی مشخص کرده اند. در این بین اما تیم ملی ایران هنوز یک بازی تدارکاتی را نیز قطعی نکرده است.

اگر به برنامه دیگر تیم های آسیایی نگاه کنیم مشخص می شود از این حیث چه اندازه عقب هستیم.

ژاپن 8 بازی دوستانه با تیم های پاراگوئه، برزیل، غنا، کره جنوبی، چین، هنگ کنگ، آمریکا و یکی از تیم های شیلی یا تونس برگزار می کند.

کره جنوبی 7 بازی دوستانه با تیم های برزیل، شیلی، پاراگوئه، مصر، چین، ژاپن و هنگ کنگ دارد.

عربستان نیز 4 بازی تدارکاتی را برنامه ریزی کرده است؛ کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور و کرواسی.

نمی توانیم انتظار داشته باشیم بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال و سو مدیریت گریبان تیم ملی را نگیرد. تیم ملی ما هنوز یک بازی تدارکاتی هم نداشته است و فعلا خبری از قطعی شدن یک بازی دوستانه هم نیست. روزهای حساسی را پشت سر می گذاریم و برای حضور در جام جهانی هر یک روز آماده سازی هم بسیار حائز اهمیت است. روزهایی که ما در حال از دست دادن شان هستیم می تواند یک فاجعه برای فوتبال ملی ما در جام جهانی به بار آورد.